rodro - w Twoim filmiku dźwięk silnika jest praktycznie idealny. I póki tak jest - nie myśl o rozrządzie. Pamiętaj jedynie o prawidłowym kalendarzu wymiany oleju, prawidłowym dobraniu oleju, pilnowaniu jego prawidłowego poziomu, oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
-
-
rodro, Tak jak koledzy piszą-nic niepokojącego nie słychać.
Myślisz, że przenoszone obciążenia są destruktywne na napęd rozrządu :?:Zamieszczone przez Eidos71nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu"O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
:shock: Nie , przecież rozmawiali użytkownicy 1.4tsi ,przedstawili swoje argumenty w dobrym dziale i na forum OCPZamieszczone przez kowal 2002Czy naprawdę co chwila trzeba w tym temacie interweniować???
to też ma wpływ na rozrząd w tsi ? :lol:Zamieszczone przez Eidos71... oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
Nie , ale genetycznie obciążone.Zamieszczone przez krzysnSugerujesz, że kupiłem zepsute auto? Nie dam się wykręcić, za stary jestem.
Komentarz
-
-
rodro nie sraj ogniemZamieszczone przez rodroMoże Koledzy ocenią, jak pracuje silnik uruchomiony po godzinnym postoju http://m.youtube.com/resu...5B%2Fyoutube%5D
Czytanie tego wątku powoduje, że z obawą patrzę na silnik w swojej octavii. Spróbuję jeszcze nagrać uruchamianie zimnego silnika, po kilkudniowym postoju. Przebieg mojego auta, to niespełna 27 kkm.
wszystko ok :!:
btw
z którego roku jest Twoja CAXA :?:
oczywiście, że tak :!: łańcuch/napinaczZamieszczone przez uli07Czy taki odglos pracy moze takze dotyczyc 1.2 TSI? Znam jednego Golfa 6, ktory odpala rano wlasnie z takim 2-3 sekundowym jazgotem i potem szybko sie wycisza. Ma przejechane okolo 13 tys. km.
a to ciekawostka...Zamieszczone przez Eidos71oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".
możesz coś więcej opisać dlaczego
BTW
CAXA od 2012 ma wszystko poprawione :!:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
ja sprawdzałem na ostatnim spocie trójmiejskim. Niestety nie mam takiej grupy w CAXA, a przynajmniej w mojej.Zamieszczone przez rodroMoże Koledzy ocenią, jak pracuje silnik uruchomiony po godzinnym postoju http://m.youtube.com/results?q=1.4+t...B%2Fyoutube%5D
Czytanie tego wątku powoduje, że z obawą patrzę na silnik w swojej octavii. Spróbuję jeszcze nagrać uruchamianie zimnego silnika, po kilkudniowym postoju. Przebieg mojego auta, to niespełna 27 kkm.
[ Dodano: Czw 03 Kwi, 14 17:05 ]
Czy ktoś sprawdzał tą metodą 1.4 tsi?Zamieszczone przez MihauW sumie jak łańcuch do wymiany to cały czas powinien pokazywać te 4-6 stopni. Też wpadnę w poniedziałek i zobaczę co tam w rozrządzie piszczy. W sumie nic podejrzanego nie słychać i oby tak pozostało. :PZamieszczone przez mirek_p11Wczoraj na stronce drive2.ru znalazłem informację o sprawdzeniu łańcucha czy się nie wydłużył za pomocą programu VCDS
Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )
Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza
0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana.
Ponoć zalecana wymiana to 90000 km.OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik
Komentarz
-
-
rodro, łańcuch/napinacz/nastawnik masz w wersji ostatecznej :!:
bez stresu
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
rodro, nie czytaj tego wątku. To ciebie nie dotyczy. Tylko się nakręcasz jak wielu innych.
U mnie tak byłoBył: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
A ile juz takich poprawionych napinaczy bylo co??Zamieszczone przez LUKIrodro, łańcuch/napinacz/nastawnik masz w wersji ostatecznej :!:
bez stresu

Zjebany system i tyle...
Zostawianie na biegu moze powodowac ze auto np stojac tylem w dol cofnie nam lancuch co przypadku luznego napinacza na 100% skonczy sie przeskoczeniempozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Też to słyszałem od mechanika z VW i się stosuje.Zamieszczone przez Eidos71oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
No właśnie ja również usłyszałem to od pracownika ASO VW. Powiedział, że postój "na biegu" jest główną przyczyną wyciągania się łańcucha w jednostkach TSI i - chcąc ograniczyć ryzyko problemów z łańcuchem rozrządu do minimum - należy pilnować, aby auto parkowało "na luzie" (stwierdził, że otrzymali już dosyć dawno takie info, jednak bez wskazania na informowanie o tym klientów VW).Zamieszczone przez cztoTeż to słyszałem od mechanika z VW i się stosuje.Zamieszczone przez Eidos71oraz nie pozostawianiu autka na postoju "na biegu".Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
A to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!Zamieszczone przez Eidos71Powiedział, że postój "na biegu" jest główną przyczyną wyciągania się łańcucha w jednostkach TSI i - chcąc ograniczyć ryzyko problemów z łańcuchem rozrządu do minimum - należy pilnować, aby auto parkowało "na luzie"Pozdrowienia,
Krzysztof
Komentarz
-
-
Wyjasnij to proszeZamieszczone przez Chris_MA to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
?
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Tu nie chodzi o łańcuch czy pasek ale o napinacz hydrauliczny łańcucha. Pomijając starą wadliwą konstrukcję łańcucha. Choć te elementy są ściśle ze sobą związane w powstawaniu nadmiernego luzu :idea:Zamieszczone przez Chris_MA to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Być może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?Zamieszczone przez rob555Wyjasnij to proszeZamieszczone przez Chris_MA to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
?Pozdrowienia,
Krzysztof
Komentarz
-
-
Witam,
gdyby kogos interesowalo podaje linka TUTAJ do mojej (fotorelacji) z wymiany lanucha w 2.0 FSI typowe objawy jak w Waszych przypadkach. Mozna porownac stary i nowy lancuch.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
Cześć,Zamieszczone przez factor(...)Zamieszczone przez krzysnfactor, w którym serwisie robisz?
Za całość zapłaciłem 842 zł, robocizna 50% i części 15%. Nie wymieniano nastawnika, czyli najdroższej części.
Łańcuch rozrządu 03C115561H 247,84 zł brutto
Napinacz łańcucha 03C109507AH 151,28 zł brutto
Prowadnica 03C109469K 32,64 zł brutto
Prowadnica 03C109509P 51,65 zł brutto
Filtr Oleju 48,78 zł brutto
Olej dałem swój - Motul Specific 50400 50700
Pytanie - czy numery części to są te poprawione? Pytam, bo kilka stron wcześniej są jakieś inne.
Chcę wymienić łańcuch plus resztę (bez nastawnika - był wymieniany w 2011). Na wolnych obrotach prawdopodobnie słychać rozrząd - rytmiczne, miarowe stuki z silnika. Octa z 11. 2009r.
Dzięki za info i pozdrawiam
Edit: wcześniej znalazłem coś takiego łańcuch 03C 109 158 A (chyba w poście Lukiego).
Komentarz
-
-
faziolot,
nastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AH
prowadnica: 03C 109 509 P
prowadnica: 03C 109 469 K
uszczelka: 03C 109 287 G
uszczelniacz wału: 038 103 085 E
o-ring: N 903 445 02 (x2)
btw
jakiś błąd, bo to jest numer filtra olejuZamieszczone przez faziolotŁańcuch rozrządu 03C115561H 247,84 zł bruttokliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Dzięki.Zamieszczone przez LUKIfaziolot,
nastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AH
prowadnica: 03C 109 509 P
prowadnica: 03C 109 469 K
uszczelka: 03C 109 287 G
uszczelniacz wału: 038 103 085 E
o-ring: N 903 445 02 (x2)
btw
jakiś błąd, bo to jest numer filtra olejuZamieszczone przez faziolotŁańcuch rozrządu 03C115561H 247,84 zł brutto
Komentarz
-
-
Gdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.Zamieszczone przez Chris_MByć może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?Zamieszczone przez rob555Wyjasnij to proszeZamieszczone przez Chris_MA to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
?
Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.
Komentarz
-
-
Nie rozumiem. Co to znaczy że nie wolno kręcić do tyłu?Zamieszczone przez lockinGdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.Zamieszczone przez Chris_MByć może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?Zamieszczone przez rob555Wyjasnij to proszeZamieszczone przez Chris_MA to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
?
Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Tyle znalazłem na forum forda, natomiast nie było podanego przykładu, ogólnie dyskusja dotyczyła zostawiania samochodu na biegu vs zostawianie samochodu na ręcznym w czasie postoju, jak widać coś jest na rzeczy skoro ASO coś wie, VW coś wie, a klient nie wie nic :evil:Zamieszczone przez piocielNie rozumiem. Co to znaczy że nie wolno kręcić do tyłu?Zamieszczone przez lockinGdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.Zamieszczone przez Chris_MByć może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?Zamieszczone przez rob555Wyjasnij to proszeZamieszczone przez Chris_MA to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
?
Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lockinTyle znalazłem na forum forda, natomiast nie było podanego przykładu, ogólnie dyskusja dotyczyła zostawiania samochodu na biegu vs zostawianie samochodu na ręcznym w czasie postoju, jak widać coś jest na rzeczy skoro ASO coś wie, VW coś wie, a klient nie wie nic :evil:Zamieszczone przez piocielNie rozumiem. Co to znaczy że nie wolno kręcić do tyłu?Zamieszczone przez lockinGdzieś wyczytałem, że silnikiem z rozrządem na łańcuchu nie wolno kręcić do tyłu - napinacze się luzują i inne cuda się dzieją - w każdej instrukcji serwisowej silnika z łańcuchowym rozrządem znajdziecie taki zapis, że wałem można kręcić tylko w tą stronę w którą pracuje silnik.Zamieszczone przez Chris_MByć może jestem w błędzie, ale jeśli parkowanie na biegu powoduje rozciąganie łańcucha rozrządu, to dlaczego nie miałoby rozciągać paska?Zamieszczone przez rob555Wyjasnij to proszeZamieszczone przez Chris_MA to by oznaczało, ze zamiana łańcucha rozrządu na pasek nic nie da!
?
Dla rozrządów na pasku nie ma to wielkiego znaczenia.
Nie ważne na jakim biegu zostawisz samochód to silnik zawsze będzie się kręcił w tą jedną właściwą stronę ! Na biegu wstecznym tylko przełożenia decydują o tym że samochód jedzie do tyłu, silnik do tyłu się nie kręci
Octavia II FL 1.2 TSI Elegance
,,Mężczyzna tylko od życia nauczy się żyć i żadna pedagogika tej nauki nie zastąpi. Miguel de Unamuno ''
Komentarz
-
Komentarz